25 November 2006

Hotspot di EON Servis

Hari ini kuhantar keretaku untuk servis di EON Servis. Sudah terlajak dari masa sepatutnya kerana tiada masa @ malas sebelum ini. Satu perkara yang ku tak suka apabila menghantar kereta ke sini ialah masa menunggu yang agak lama. Biasanya kupulang saja ke rumah dengan menaiki teksi. Kalau keretaku siap, staf di sini akan menelefonku untuk mengambilnya.

Tetapi kali ini kubercadang untuk menunggu saja. Mahu balik, rumahku agak jauh. Lagipula jika terdapat kesesakan lalulintas, pastinya masaku terbuang untuk balik ke rumah dan pergi semula ke EON Servis. Jadi, kumenunggu saja. Buat menghilangkan kebosanan menunggu, kubawa laptopku sekali.

Satu perkara yang kusuka di sini ialah adanya akses tanpa wayar TMNet Hotspot. TM pula sudah memperbaiki perkhidmatannya dan dengan kolaborasi antara TM Net dan Celcom, pengguna Celcom, tak kira pascabayar atau prabayar, semuanya boleh memohon ID dan kata kunci dengan menggunakan SMS. Akses satu hari berharga RM5 manakala sebulan berharga RM28.

Ini kukira sudah baik kerana ku punya prabayar Celcom yang jarang digunakan. Sekurang-kurangnya dapat kumanfaatkan. Dengan beberapa langkah menghantar SMS, kusudah dapat ID dan kata kuncinya.

Dan sekarang, kumenulis entri ini di EON Servis sementara menunggu keretaku siap. Kalau macam ini, satu hari suntuk, kusedia menunggu... ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...