13 April 2008

Impossible Is Nothing

Berikut adalah iklan-iklan Adidas dengan motonya, Impossible Is Nothing. Kutemui iklan ini sungguh menarik kerana memaparkan kartun-kartun pemain bola sepak ternama.


Tiga 'ekor' kartun, Steven Gerrard, Kaka dan Lionel Messi dengan fantasi mereka bermain bola sepak di dalam kotak kasut. Sungguhpun kita tidak memahami Bahasa Portugis dan Bahasa Sepanyol yang dipertuturkan Kaka dan Messi, animasi kartun ini cukup menceritakan segalanya.


Video penceritaan Lionel Messi tentang tumbesarannya yang terbantut. Pun begitu, itu adalah satu keistimewaan buatnya kerana saiz yang kecil membantunya menggelecek lawan dengan penuh licik.



Kisah David Beckham yang tertekan dan diugut bunuh kerana sikap petualangnya yang dibuang padang ketika menentang Argentina di Piala Dunia 1998 di Perancis. Walau bagaimanapun, dia kembali ke puncak setelah dijulang sebagai wira kerana membantu England layak ke Piala Dunia 2002 dengan sepakan lencong tersohornya yang menerjah gawang.


Ini video berkaitan, kisah pasukan cilik St. Margarets yang sering dibelasah teruk setiap kali perlawanan, termasuklah kalah 20-0. Apabila mereka berjaya menjaringkan satu gol walaupun kalah, betapa gembiranya mereka kerana gol itu sungguh bernilai dan bermakna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...