26 Ogos 2008

Alahai Nasi Ayam Mak Saya...

Terasa macam tidak berbaloi dan tertipu pula setelah makan di restoran milik Linda Onn, My Mom's Chicken Rice (MMCR). Dengan harga premium untuk Nasi Ayam, apa yang disediakan rasanya tidak menepati harganya. Bayangkan makan Nasi Ayam, salad yang disediakan hanyalah sekeping hirisan tomato dan timun pahit... Terlalu ringkas juadahnya. Nasib baik sambalnya sedap.

Aku juga memesan Tauhu Bakar. Huh, memang tertipu! Kepingan tauhu yang entah baru dibakar atau tidak, ditaburi dengan tauge keras dan kuah kacang campur kicap pedas yang cair. Kalau semasa aku tinggal di Johor Bahru dulu, tempat asal Linda Onn, restoran ini sudah lama tak laku dan bungkus tikar sajalah kerana banyak lagi Tauhu Bakar yang lebih sedap dijual di sana...

Kalau dengan harga sebegitu, baik saja pergi makan Nasi Ayam di Chicken Rice. Lebih sedap, lebih banyak pilihan. Kalau tak pun, pergi saja ke gerai Nasi Ayam Pak Mal di Shah Alam. Lebih murah lebih sedap. Boleh beli tiga dengan harga MMCR.

p/s: satu lagi gerai makanan yang bakal masuk dalam Ban List aku ialah Ayam Dara. Tadi pergi dia kata bermula hari ini, dah naik 50 sen daripada RM5. Jadinya naik lagi ke RM5.50. Dulu RM4.50 saja. Aku buat pekak saja bila pakcik penjual itu membebel memberikan alasan kenaikan Ayam Daranya.. Beras dah turun, diesel dah turun, dia pulak yang naik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...